پوستر تبلیغاتی خلاقانه نان موزی مک دونالد بر روی بیلبوردهای شهر بوستون قرار گرفته است. طراحی کمپین نان موزی توسط آژانس تبلیغاتی Arnold Worldwide و به سفارش برند مک دونالد (McDonald`s) انجام گرفت و در روز چهارشنبه 2 می 2012 بر روی بیلبوردها رفت.

مک دونالد برای تبلیغ نان موزی و اطلاع رسانی از ورود این محصول به منو های رستورانش این کمپین را راه اندازی کرد. Arnold هم بهترین استفاده را از بیلبورد نمود تا نظر رهگذران را جلب نماید. او با پیاده سازی این ایده هوشمندانه و جالب، نگاه بسیاری را به سمت بیلبورد کشاند و خلاقیت آن در این امر انکارناپذیر است. اغلب طراحان با استفاده از تصویر جالب، رنگ های جذاب و یا نوشته ای طنزآمیز سعی دارند نظر مخاطبان را جلب کنند. اما بیلبورد تبلیغاتی همان شکل مستطیلی و با همان ابعاد و اندازه است. در نتیجه به مرور زمان برای مردم عادی می شوند و بسیاری از مردم بدون توجه از کنار آن ها می گذرند و یا نهایتا نگاهی گذرا به آن دارند.

اما یک حرکت متفاوت و تحریک کننده می تواند عکس العمل مردم را در پی داشته باشد و نتیجه آن همین جلب توجه است.

طراحی پوستر تبلیغاتی

طراح تنها از تصویر یک نان موزی استفاده کرده است و با نوشته ای کوتاه خبر از شروع فروش این محصول در رستوران هایش می دهد. نکته ی قابل توجه تکه ای از نان است که برش خورده و این قسمت از پوستر جدا شده است. نحوه ی نصب آن به گونه ای است که گویی بیلبورد خراب شده و در حال انهدام است. البته لازم به ذکر است که این امر با رعایت نکات ایمنی و به صورت عمدی انجام شده است.

در پی نصب این بیلبورد، تعدادی از رهگذران با شماره اضطراری 911 تماس گرفته و از خطر سقوط بیلبورد و آسیب به مردم هشدار داده اند. استفاده خلاقانه از ابزاری که در نگاه مردم به صورت روتین در آمده اند، تاثیر گذاری عجیبی در جلب توجه رهگذران داشته است و هرچند موجب نگرانی آن ها شده اما به هدف مد نظر کمپین دست یافته است.