طراحی لوگو قدم ابتدایی و مهم کسب و کارها

اگر فکر ایجاد یک کسب و کار به ذهنتان رسیده باید قدم های ابتدایی را برای راه اندازی آن بردارید، اولین کار طراحی یک نشان و لوگو است تا معرفی کننده شما به مشتریان باشد. بنابراین شما از همان ابتدا اسم مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید و برای آن طراحی لوگو انجام می دهید.

چرا باید لوگو طراحی کنیم؟

طراحی لوگو جنبه حرفه ای به کار شما خواهد داد. هرچند کسب و کارتان کوچک باشد اما لوگو به مشتریان نشان می دهد که کارتان جدی و رو به جلو است. از آن جایی که مردم شما را با دیدن لوگو می شناسند باید طراحی آن به گونه ای باشد که به آن افتخار کنید و حس خوبی نسبت به آن داشته باشید. چون لوگوی شما روی تمام چیزهایی که مربوط به کسب و کارتان است ظاهر می شود ، از محصولات گرفته تا وبسایت و در تبلیغات ها.

در ادامه دو نکته را به شما معرفی می کنیم که باید در طراحی لوگو به آن توجه کنید؟

1 – طراحی تان را محدود نکنید

اگر کسب و کار شما نوپا است نباید طراحی لوگو را در محدودیت قرار دهید چراکه ممکن است کار شما در آینده ابعاد وسیع تری به خود بگیرد، بعنوان مثال اگر لوگو شما محدود به معرفی یکی از محصولاتتان شود در آینده ممکن است با مشکل مواجه شوید. سعی کنید در طراحی لوگو انتزاعی فکر کنید تا اگر کارتان در آینده گسترده تر شد شامل همه زوایای کارتان در آینده هم شود. نکته دیگر این که اگر بخواهید با هر بار گسترده تر شدن کارتان، لوگوی خود را تغییر دهید ، این کار پرهزینه و غیر منطقی خواهد بود. بهتر است در طراحی لوگو ماهیت کارتان را مدنظر قرار دهید، نه یک محصول یا خدمت خاص.

2- تمرکز روی ویژگی های کلیدی

اولین لوگوی کسب و کار شما قرار نیست جایزه جشنواره بهترین طراحی لوگو را بگیرد و بهتر است روی موارد زیر تمرکز کنید:

مورد اول سادگی لوگوی شماست، نیازی به پرزرق و برق بودن لوگو نیست بلکه اگر نگاهی به لوگو برندهای بزرگ دنیا داشته باشید، متوجه خواهید شد که لوگوی همه آنها بسیار ساده است. لوگوی برند نایک یک تیک ساده است!!!

مورد دوم این که لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود که در ذهن ماندگار شود، ارتباط بین لوگو و برند نکته کلیدی است که اگر از آن استفاده کنید در ذهن ها ماندگار می شوید.

مورد سوم هم تناسب داشتن لوگو با کسب و کار شماست، لوگوی شما باید معنادار و نماد خوبی برای معرفی کار شما باشد.