5 نکته مهم در طراحی لوگو و آرم

طراحی لوگو و آرم یکی از تخصصی ترین حوزه ها در زمینه گرافیک است که نیاز به خلاقیت و ایده پردازی و مهارت بالایی دارد. همه ما سازمان و برندهای بزرگ را با لوگو و آرم هایشان می شناسیم که نماد آن شرکت هستند. به دلیل این که علامت تجاری نشان دهنده هویت یک شرکت بوده و برای معرفی فوری برند به مشتری کاربرد دارد معمولا در گذر زمان تغییر نخواهد کرد و طراحی آن در بیشتر موارد یک بار برای همیشه خواهد بود و این اهمیت بالای این کار را نشان می دهد.

انتخاب رنگ در طراحی آرم و لوگو بسیار حائز اهمیت است چون در برخی موارد طراح قصد دارد بوسیله رنگ به کار رفته در لوگو،حس و معنی خاصی را به مخاطبین منتقل نماید. بعنوان مثال رنگ قرمز که نشان دهنده توجه و هشدار است برای شرکت هایی کاربرد دارد که با شدت تمام میخواهند خود را به مشتریان نمایان کنند. برندهایی که حس میهن پرستانه دارند از رنگ ها و طرح های پرچم کشورشان کمک می گیرند تا حس کشور و وطن را به مخاطبین منتقل کنند. رنگ سبز برای بخش بهداشت و درمان و سلامت بسیار پرکاربرد است و آبی هم می تواند برای خوراکی های رژیمی به کار رود. در موارد دیگر رنگ های خنثی می توانند برای ایجاد حس آرامش و اطمینان و کیفیت در مشتریان به کار روند.

5 توصیه مهم درباره طراحی آرم و لوگو:

ساده بودن : طرح های شلوغ و پیچیده هیچگاه مورد توجه قرار نخواهند گرفت.

در ذهن ماندگار شدن : طراحی باید به گونه ای باشد که مخاطب با یکبار دیدن آن لوگو را در ذهن به خاطر بسپارد.

قابل استفاده بودن در همه دوران : طرح ها و نشانه های به کار رفته در لوگو باید در سال های آینده نیز همچنان موضوعیت داشته باشند.

استاندارد طراحی : لوگو باید بر اساس استانداردهای طراحی گرافیک خلق شود.

تناسب با حوزه کاری : شکل،رنگ و طراحی لوگو می بایست متناسب با حوزه کاری شرکت مورد نظر باشد.