هزینه طراحی لوگو برترین شرکت های جهان

داستان طراحی لوگو شرکت های معتبر دنیا همیشه جالب و شنیدنی بوده است، برندها و لوگوهایی که در جهان مشهور شدند، طراحی خیلی از برندها فی البداهه بوده بعضی دیگر با مبلغی ارزان این کار را کردند و بعضی دیگر هم با مبالغ بالا و میلیون دلاری لوگوهای برند خود را ثبت کرده اند، در این مقاله به معرفی و بررسی مشهور ترین لوگوها و همچنین هزینه طراحی شان می پردازیم.

 

هزینه لوگوی گوگل: 0 دلار

لوگوی اصلی گوگل در سال 1998 میلادی به وسیله سرگی برین، یکی از موسسان گوگل در برنامه دستکاری تصویر GNU GIMP خلق شد. بعدها این لوگو چندین بار تغییر پیدا کرد اما همچنان لوگوی اصلی سالم مانده است.

 

هزینه لوگوی کوکاکولا: 0 دلار 

لوگوی مشهور کوکاکولا به وسیله دفتردار و حسابدار مخترع کوکاکولا، جان پمبرتون خلق شد. او که فرانک میسون رابینسون نام داشت، این کار را در سال 1885 میلادی انجام داد. رابینسون با نام کوکاکولا بازی کرده و فونتی متمایز با خط شکسته را برای طراحی لوگو انتخاب نمود. این نوع تایپ حروف بعدها با نام script Spencerian شناخته شد و در اواسط قرن نوزدهم توسعه پیدا کرد. در آن زمان این نوع تایپ حروف به فرمی غالب در دست نوشته‌های رسمی در آمریکا تبدیل شد.

 

هزینه لوگوی بازی‌های المپیک 2012 لندن: 625 هزار دلار 

لوگوی بازی‌های المپیک 2012 لندن به وسیله یک شرکت مشاوره برند به نام Wolff Ollins در سال 2007 بوجود آمد.

 

هزینه لوگوی شهر ملبورن: 625 هزار دلار 

لوگوی مرکز City of Melbourne در شهر ملبورن استرالیا به وسیله Landor Associates در سال 2009 طرح شد.

 

هزینه لوگوی NeXT فروشگاه کامپیوتری : 100 هزار دلار 

لوگوی فروشگاه کامپیوتر NeXT به وسیله پاول راند برای استیو جابز در سال 1986 میلادی بوجود آمد.

 

هزینه لوگوی نایک: 35 دلار 

لوگوی نایک به وسیله یک طراح گرافیک به نام کارولین دیویدسون در سال 1975 میلادی خلق شد. این هزینه فقط طراحی لوگو را در بر می‌گرفت که تصحیح شده اما مانند گوگل و کوکاکولا به لوگوی اصلی وفادار ماند. بعدها نایک 500 سهم از سهام خود را به طراح داد که حالا بیش از 600 هزار دلار ارزش دارد.

 

هزینه لوگوی توییتر: 15 دلار 

لوگوی توییتر به وسیله سیمون اوکسلی در سال 2009 طراحی شد.

 

هزینه لوگوی پپسی: 1 میلیون دلار 

لوگوی جدید پپسی به وسیله گروه طراحی Arnell در سال 2008 خلق شد. حتما به یاد دارید که هنگام انتشار این خبر بسیاری آن را باور نکردند!

 

هزینه لوگوی گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند: 15میلیون دلار 

لوگوی گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند در سال 2009 بار دیگر طراحی  شد.

 

هزینه لوگوی Accenture: یکصد میلیون دلار 

لوگوی جدید شرکت مشاوره Accenture به وسیله شرکت طراحی و مشاوره Landor Associates در سال 2000 طرح شد.

 

هزینه لوگوی BBC: یک میلیون و 800 هزار دلار 

لوگوی BBC در سال 1997 میلادی بار دیگر طراحی شد.

 

هزینه لوگوی British Petrol – BP: دویست و یازده میلیون دلار 

لوگوی BP از نو و در سال 2008 طراحی شد.

 

هزینه لوگوی Enron: سی و سه هزار دلار 

لوگوی شرکت ارائه دهنده خدمات، کالا و انرژی Enron به وسیله طراح مشهور پاول راند در دهه 1990 خلق شد.

 

هزینه لوگوی بازی‌های 2014 گلاسگو: 95 هزار دلار 

لوگوی بازی‌های 2014 گلاسگو با حضور کشورهای مشترک المنافع به وسیله آژانس تبلیغاتی و مشاوره Marque Agency خلق شده و این مبلغ فقط هزینه طراحی لوگو را شامل می‌شود.