طراحی لوگوی جشنواره فیلم فجر توسط ابراهیم حقیقی ، یکی از بزرگترین گرافیستهای ایرانی صورت گرفته است و همه این لوگو را به عنوان یک ایران میشناسند و این موضوع به خاطر تعدد و تداوم است. این لوگو به قدری گویا و موفق است که اگر به جامعه ی سینماروی ایران نشانش دهی اولین چیزی که به ذهن آنها خواهد رسید جشنواره ی فیلم فجر است. این نماد که از طراحی ان 30 سال میگذرد هنوز هم تنها نشانه ی برگزاری بزرگترین جشنواره ی سینمایی کشور است.همچنین خود حقیقی میگوید که جشنواره ی فجر معروفترین نشان است که طراحی کرده ام و همینطور افزود تندیس سیمرغ بلورین هم با محوریت همین نشان ساختیم.

او همچنین عنوان کرد در تعریفی که برای سیمرغ داشتیم باید بلورین می‌شد. سیمرغ را نمی‌توان از سنگ، برنز، فولاد، چدن یا چوب ساخت. سیمرغ یک مفهوم است. سیمرغ یک مرغ نیست که بتوان آن را تبدیل به حجم کرد. هر وقت خواستند آن را به حجم تبدیل کنند یا شبیه خروس شده یا طوطی و بلبل. سیمرغی که در آثار عطار و فردوسی و حافظ و مولانا هست، فقط می‌تواند بلوری باشد.

حال میخواهیم کمی به بیوگرافی این گرافیست بزرگ بپردازیم:

ابراهیم حقیقی متولد سال ۱۳۲۸ تهران و فارغ التحصیل رشته معماری در دانشکده هنرهای زیبای تهران است.او فعالیت حرفه ای خود را در رشته گرافیک از سال ۱۳۴۸ آغاز کرد.حقیقی عضو انجمن تصویرگران کودک، انجمن بین المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن فیلمسازان مستند ایران است و نیز عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تا سال ۱۳۸۲ و دبیر هشتمین دو سالانه پوستر تهران در همین سال بوده است.

همکاری با بخش گرافیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ساختن فیلم های مستند ۳۵ میلی متری جزو کارنامه این هنرمند دانست.

او در رشته های فیلم ،آنونس،گرافیک و عکس جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کرده است و آثارش در نمایشگاه های بسیاری به نمایش در آمده اند.

از جمله جوائز ابراهیم حقیقی می توان به موارد زیر اشاره داشت:
برنده جایزه بهترین عکس در نمایشگاه فرهنگ و هنر ۱۳۴۹.
برنده جایزه سیمین اولین جشنواره فیلمسازان جوان ABU، (فیلم غریب) ۱۳۵۲.
برنده جایزه سیمین دومین جشنواره فیلمسازان جوان ABU، (فیلم خانه ابری) ۱۳۵۳.
برنده جایزه دوم جشنواره سینمای آزاد تهران و جشنواره سپاس ۱۳۵۲ (فیلم خانه ابری).
شرکت در نخستین نمایشگاه هنری بین المللی تهران ۱۳۵۳.

در ضمینه طراحی پوسترهای سینمایی تا دوازدهمین جشنواره، موارد زیر جزء اثار حائز اهمیت وی می باشند:
برنده جایزه بهترین آنونس فیلم (جاده‌های سرد) در ششمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۶.
برنده جایزه بهترین روی جلد کتاب (اتللو) در اولین نمایشگاه هنر گرافیک ایران ۱۳۶۶.
دیپلم ویژه (گرافیست برگزیده) در دومین نمایشگاه هنر گرافیک ایران برگزیده آثار ۱۳۶۸.
کاندید جشنواره پوسترهای سینمایی شومون فرانسه (پوستر فیلم‌های هامون و آب، باد،خاک) ۱۹۹۱.
برنده جایزه اول طراحی عنوان بندی فیلم زیرپوست شهر، ۱۳۷۹.