موشن گرافیک خدمات حمل و نقل اپلیکیشن TYGR توسط آژانس Graphixtory در سال 2017 تهیه شده است. این آژانس که در کشور هند واقه شده، بیشتر در زمینه ساخت ویدئو فعالیت دارد و تیزرهای تبلیغاتی، موزیک ویدئو و انیمیشن می سازد. آقای Dipanjan Purkayastha از شرکت Savetur Digital Pvt. Ltd از آن ها خواست ویدئویی جهت معرفی برنامه های حمل و نقل گسترده اپلیکیشن  TYGR بسازند.

برای ساخت یک ویدئوی 45 ثانیه ای، تمرکز طراحان بر روی  خدمات و ویژگی هایی بود که TYGR ارائه می دهد و می تواند نظر مشتریان را جلب کند. آن ها ادعا می کنند که این اپلیکیشن اولین برنامه حمل و نقل گسترده برای شهرهای هوشمند است. TYGR یک بازار برنامه جهانی برای حمل و نقل B2B / B2C است.

TYGR چهار عنصر اصلی اتوماسیون حمل و نقل را شامل می شود که به وسیله ی استفاده ی آسان از اپلیکیشن و منوهای ساده ی آن، برای استفاده ی عموم مردم مناسب است. برنامه Tygr دسترسی مشتریان به خدمات جابجایی توسط تاکسی، اتومبیل و موتور را فراهم می کند. و همچنین خدمات بیشتری مانند پیک، اجاره لیموزین و آمبولانس و ارائه خدمات تدارکاتی محلی مانند تحویل مواد غذایی، محصولات خرده فروشی ارائه می دهد. علاوه بر این استفاده از خدمات کامیون برای داخل و خارج از شهر نیز با این اپلیکیشن قابل دسترسی است.

روند طراحی موشن گرافیک

اولین نکته ای که توسط طراحان موشن گرافیک در نظر گرفته شده، مخاطبان مورد نظرشان (سن، طبیعت، عادت ها و غیره)، موقعیت فعلی برند، محل جغرافیایی و غیره است. همچنین TYGR هویت و راهنمای برندشان را در اختیار طراحان قرار دادند و طراحان با اندکی تغییر برای هماهنگی با ویدئو از آن بهره گرفتند.

طراحان با تفکر و ایده پردازی های خود، موضوع جنگل را برای طراحی موشن گرافیک انتخاب کردند. برخی از عوامل بیشتر در انتخاب این موضوع عبارت بودند از:قابلیت نمایش عناصر جالب طبیعت مانند گل، گیاهان، درختان، حیوانات/ قابلیت استفاده طیف گسترده ای از پالت رنگ/ استفاده از صدا

اولین قدم پس از انتخاب تم، ساختن داستانی برای موشن گرافیک بود، زیرا داستان جذابیت بیشتری برای مردم دارد و یک زوج برای این کار طراحی شدند. پس از داستان سرایی، تصویر سازی ها در مدت زمان دو هفته و متحرک سازی انجام شد. هم چنین بنا به درخواست مشتری از صدای یک خانم گوینده ی معروف امریکایی به نام Holly Prothman استفاده شد.

موشن گرافیک داستان زوجی را نمایش می دهد که چگونه برای انجام کارهای روزمره خود از اپلیکیشن TYGR استفاده می نماید.